ALGEMENE VOORWAARDEN - STOREHERO

1. Voorwerp en aard van de overeenkomst
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de vennootschap Twentyseven BV, handelend onder de commerciële naam StoreHero, met maatschappelijke zetel te Gentseweg 523, 8793 Sint-Eloois-Vijve, ingeschreven bij de KBO onder nummer BE0739.828.106 (hierna ‘StoreHero’) en elke gebruiker (hierna ‘Klant’) van een opslagruimte of -dienst, zoals individuele units, lockers, enz. (hierna ‘Unit’).

Deze voorwaarden gelden voor alle leveringen van diensten en verhuur van opslagruimte via StoreHero.

Door het sluiten van een overeenkomst met StoreHero verklaart de Klant zich akkoord met:

  • Algemene voorwaarden

  • Huishoudelijk reglement

  • Privacy verklaring

  • Cookiebeleid (StoreHero.be)
    (samen verder de ‘Overeenkomst’ genoemd).

De Overeenkomst verleent aan de Klant geen zakelijk recht op de Unit, maar enkel een persoonlijk gebruiksrecht. De overeenkomst is een gemeenrechtelijke huur en valt niet onder de wetgeving op handelshuur of woninghuur.

StoreHero is geen magazijnier, bewaker of bewaarnemer van de opgeslagen goederen.

StoreHero behoudt zich het recht voor om, indien nodig, een andere vergelijkbare of grotere Unit toe te wijzen zonder extra kost. Indien de oorspronkelijke Unit nog niet beschikbaar is op de startdatum, mag de Klant de overeenkomst ontbinden mits voorafgaande ingebrekestelling per e-mail of aangetekend schrijven.

De opgegeven afmetingen van een Unit zijn indicatief. Kleine afwijkingen geven geen recht op een prijsaanpassing of enige vergoeding.

2. Bestemming en gebruik
De Unit is uitsluitend bestemd voor opslag. Gebruik voor andere doeleinden is verboden. De Klant verbindt zich ertoe:

  • Geen overlast of schade te veroorzaken;

  • Te voldoen aan alle geldende wet- en regelgeving;

  • Geen illegale, gevaarlijke of hinderlijke goederen op te slaan;

    • Verboden middelen, zoals drugs

    • Afvalstoffen, etenswaren

    • Levende dieren

    • Asbest

    • Mest(ook kunstvorm niet)

    • Gasflessen

    • Accu’s

    • Vuurwerk

    • Brandbare vloeistoffen, zoals diesel, thinner, terpentine of wasbenzine

    • Oxiderende of ontplofbare stoffen, bijvoorbeeld salpeterzuur

    • Giftige stoffen zolas blauwzuur

    • Stoffen die bijten of irriteren, denk aan zoutzuur

    • Munitie of wapens

  • Geen gebruik te maken van de Unit voor:

    • Werkplaats, kantoor of verkoopruimte;

    • Maatschappelijke zetel of domicilie;

    • Gestolen goederen of andere illegale activiteiten.

Voertuigen mogen enkel opgeslagen worden mits:

  • Bescherming tegen lekken;

  • Minimale brandstofinhoud;

  • Geldige verzekering.

Bij inbreuk kan StoreHero de overeenkomst onmiddellijk beëindigen, zonder recht op schadevergoeding voor de Klant.

3. Indexatie en prijsaanpassing
De jaarlijkse indexatie van de huurprijs gebeurt automatisch volgens de formule:

Geïndexeerde huur = basishuur × (nieuwe index / basisindex)

  • Basishuur = 12 × maandhuur

  • Basisindex = gezondheidsindex maand vóór ondertekening

  • Nieuwe index = gezondheidsindex maand vóór hernieuwing

StoreHero kan de huurprijs of andere vergoedingen aanpassen met 1 maand voorafgaande kennisgeving per e-mail. De Klant kan binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van deze kennisgeving kosteloos opzeggen per e-mail of aangetekend schrijven.

4. Wanbetaling en gevolgen
Bij wanbetaling:

  • Wordt eerst een kosteloze herinnering verzonden.

  • Indien niet betaald binnen 14 dagen worden wettelijke interesten en forfaitaire schadevergoedingen toegepast:

    • €20 voor bedragen ≤ €150

    • €30 + 10% voor bedragen tussen €150,01 en €500

    • €65 + 5% van het bedrag boven €500 (max. €2.000)

Bij laattijdige ontruiming mag StoreHero:

  • De goederen verwijderen of verplaatsen (op risico en kosten van de Klant);

  • Een bezettingsvergoeding aanrekenen gelijk aan de maandhuur;

  • Een ontruimingskost aanrekenen van min. €75/m³;

  • De goederen openbaar of onderhands verkopen na ingebrekestelling.

De Klant aanvaardt dat alle opgeslagen goederen in pand worden gegeven aan StoreHero als waarborg voor openstaande schulden, conform artikel 20, 1° van de Hypotheekwet.

5. Overdracht en onderverhuur
De Klant mag de overeenkomst niet overdragen of onderverhuren zonder schriftelijke toestemming van StoreHero.

StoreHero mag haar rechten en verplichtingen overdragen aan derden, zolang de waarborgen van de Klant als consument hierdoor niet aangetast worden.

6. Aansprakelijkheid
De Klant is volledig verantwoordelijk voor het gebruik van de Unit, inclusief de handelingen van personen die toegang hebben met de persoonlijke toegangscode van de Klant.

7. Toegang, aansprakelijkheid en veiligheid

  • Toegang tot het gebouwen terrein is op eigen risico.

  • StoreHero is niet aansprakelijk voor persoonlijke letsels op het terrein.

  • Camerabewaking en toegangscontrole worden gebruikt (zie privacy verklaring)

8. Veiligheid

StoreHero verhuurt de Unit zonder enige garantie met betrekking tot de bewaring, het toezicht op of de veiligheid van de goederen opgeslagen in de Unit. De Klant is uitsluitend verantwoordelijk voor de opslag van de goederen.

9. Verzekeringsplicht

StoreHero heeft een brandverzekering afgesloten voor schade aan de inhoud van de opslagruimtes en de aansprakelijkheid ten opzichte van derden, inclusief de eigenaar en klanten.

Gedurende de looptijd van de Overeenkomst is de Klant verplicht de Goederen te verzekeren tegen verlies of schade via een all-risks goederenverzekering die de volledige waarde van de Goederen dekt. De minimale verzekeringswaarde per Unit bedraagt 2.500 euro. De Klant kan kiezen voor een hogere verzekeringswaarde:

(i) 2.500 EUR;
(ii) 5.000 EUR;
(iii) 10.000 EUR;
(iv) 25.000 EUR.

De bijbehorende kosten (inclusief BTW) voor de verzekering zijn respectievelijk:

(i) 6 EUR;
(ii) 12 EUR;
(iii) 24 EUR;
(iv) 60 EUR.

Bij wanbetaling van de maandlasten voor de verzekering (aan StoreHero) zal de Klant aansprakelijk zijn voor de niet gedekte schade en verlies.
StoreHero is verantwoordelijk voor de verzekering van de StoreHero Site, het gebouw en de bijbehorende infrastructuur. Een kopie van het verzekeringsattest kan op verzoek van de Klant worden verstrekt.

10. Onderhoud, herstellingen en wijzigingen

De Klant is verplicht de Unit in goede staat te onderhouden. Dit omvat het nemen van de nodige voorzorgsmaatregelen om schade aan de Unit, de StoreHero Site of de eigendommen van StoreHero of derden te voorkomen.

De Klant dient StoreHero binnen redelijke termijn (bij voorkeur 2 werkdagen) op de hoogte te stellen van eventuele schade aan de Unit. Als dit niet gebeurt, is de Klant aansprakelijk voor het herstel van de schade en de gevolgen daarvan.
StoreHero zal de nodige herstellingen aan de Unit uitvoeren. Kleine herstellingen (zoals bedoeld in artikel 1754 B.W.) en herstelwerkzaamheden door de fout of nalatigheid van de Klant worden in rekening gebracht bij de Klant.

Bij herstelwerkzaamheden boven de 1.000 EUR zal StoreHero vooraf een offerte aanbieden. De Klant heeft 5 werkdagen om op de offerte te reageren. Als er geen reactie volgt, wordt de offerte geacht te zijn goedgekeurd door de Klant. Betaling van de herstelkosten moet binnen 7 dagen na factuurdatum worden uitgevoerd.
Schade door ouderdom, normale slijtage of overmacht wordt door StoreHero op eigen kosten hersteld.

De Klant moet alle werkzaamheden van StoreHero die noodzakelijk zijn voor onderhoud, herstel of renovatie dulden zonder recht op schadevergoeding of huurverlaging, ongeacht de duur van de werken.
De Klant is niet gerechtigd structurele wijzigingen of andere aanpassingen aan de Unit aan te brengen.

11. Toegang vanwege StoreHero en/of derden

StoreHero kan verzoeken om de Unit te betreden. De Klant dient binnen 5 werkdagen te reageren, bij gebrek aan reactie wordt de toestemming geacht verleend.
StoreHero heeft te allen tijde recht op toegang tot de Unit voor werkzaamheden zoals onderhoud, herstel, renovatie, uitbreiding of herpartitionering. De Klant zal deze toegang faciliteren wanneer nodig.
StoreHero kan de Klant verzoeken de Goederen binnen een redelijke termijn naar een andere Unit te verplaatsen. Als de Klant dit verzuimt, kan StoreHero de goederen verplaatsen (met de nodige zorg maar op risico van de Klant) naar een andere Unit en de kosten hiervan in rekening brengen.
In noodgevallen kan StoreHero de Unit zonder voorafgaande toestemming betreden (indien nodig door middel van openbreking).
StoreHero kan ook toegang verschaffen op verzoek van nationale, lokale of strafrechtelijke instanties, en de Klant dient in dit geval zijn medewerking te verlenen.

12. Einde van de Overeenkomst

Bij beëindiging van de Overeenkomst is de Klant verplicht de Unit volledig leeg en schoon, in dezelfde staat als bij aanvang, terug te leveren (met uitzondering van normale slijtage).
Als de Klant in gebreke blijft, is hij aansprakelijk voor alle kosten en schade voortvloeiend uit het achterlaten van Goederen. De kosten voor het ontruimen van de Unit (minimaal 75 EUR per m³) of het herstellen van de Unit zullen door de Klant worden vergoed. StoreHero heeft het recht om achtergelaten Goederen te verkopen.

De Overeenkomst kan door beide partijen eenzijdig worden ontbonden in geval van ernstige wanprestatie van de wederpartij, zoals bij wanbetaling van de huur of herhaalde niet-naleving van de Overeenkomst.
In geval van onteigening om redenen van openbaar nut, verliest de Klant zijn rechten tegenover StoreHero en kan alleen tegen de onteigenende overheid vorderingen instellen.

13. Mededelingen, adreswijziging

Mededelingen onder deze Overeenkomst kunnen per post, e-mail of ander elektronisch middel worden gedaan. De Klant is verantwoordelijk voor het bijhouden van zijn contactgegevens en moet wijzigingen via de website van StoreHero melden.
Mededelingen per e-mail worden geacht ontvangen te zijn op de verzenddatum.

14. Persoonsgegevens

StoreHero verwerkt de persoonsgegevens van de Klant in overeenstemming met de geldende privacywetgeving. De Klant is op de hoogte van het Privacybeleid van StoreHero en geeft toestemming voor de verwerking van zijn persoonsgegevens.

15. Klachtenprocedure en geschillen

Klachten moeten schriftelijk en gemotiveerd worden ingediend bij de klantendienst van StoreHero. De Klant heeft twee weken om klachten te melden. Indien de klacht niet wordt opgelost, kan de Klant juridische stappen ondernemen.

16. Slotbepalingen

De nietigheid van een clausule in deze Overeenkomst heeft geen invloed op de geldigheid van de rest van de Overeenkomst.
Deze algemene voorwaarden kunnen door StoreHero worden gewijzigd en de Klant wordt hiervan op de hoogte gesteld. Wijzigingen treden in werking 30 dagen na kennisgeving.
Geschillen zullen worden behandeld door de bevoegde rechtbanken van Kortrijk, en de Overeenkomst is onderworpen aan Belgisch recht.

Contactgegevens
StoreHero – handelsnaam van Twentyseven BV
📍 Gentseweg 523, 8793 Sint-Eloois-Vijve
📧 hello@storehero.be
🌐 www.storehero.be
📞 0456 95 03 02
📜 BE0739.828.106